lørdag 15. oktober 2011

Gladpendling!

Som pendler opplever jeg mye morsomt hver eneste dag!
Utfordrende?
Ja, når man tenker på tiden det tar, alle de tidlige morgenene og sene kveldene, kostnadene, forsakelsene..
Hm.. Ja, hva skal egentlig til for at fordelene oppveier ulempene ved pendling?
Pendling medfører mange utfordrende momenter - jeg nevner i fleng:
  • Medpassasjerer som breier seg utover - legger bagasjen sin på det innerste setet, setter seg på det ytterste - selv om han vet jævelig godt at bussen blir full, og at noen vil trenge det setet bagasjen hans står på.. (HAN, ja!)
  • Så må jeg vekke HAN, da - for å få sitte på vei til jobben...
  • Finansmenn som setter seg ned, spriker med låra, finner frem nakkepute og sovemaske og legger setet sitt rett ned i fanget mitt..! Så jeg får håret hans i nesa, blåmerker på knærne og må si fra før blodomløpet mitt stopper opp helt.. (HAN, igjen!)
  • Dagpendlere som snorker høylytt så ingen andre i bussen får sove, tross radio, headset, hardrock.. you name it..! (Jeg sier bare: HAN)
  • Bussjåfører som tror de er piloter - som bruker minst 10 minutter på å informere dagpendlere om at må feste sikkerhetsbeltene og destinasjonene for reisen - tross at ALLE vet hvor de skal - de skal på jobben! (HAN, det også..!)
  • Busser som er fulle før de har nådd siste påstigningsholdeplass, slik at trøtt morgenpendlere må STÅ..!
Men - alle frustrasjoner og irritasjoner til tross:
  • Det er fantastisk å stå og vente på bussen i måneskinn og se alle stjernebildene klart
  • Det er rørende å se en ung mann reise seg for en eldre dame når bussen er full.
  • Det er en gave å flørte med en liten ettåring med lange øyevipper når man står i midtgangen og venter på sitteplass.
  • Det er hyggelig når bussjåføren gjør hva han kan for å lette reisen vår ved å bestille en ekstra buss/taxi når det er overfylt - han gjør jobben sin så godt han kan!
Takk til alle flinke og blide sjåfører på Timeekspressens linje 8 . Oslo - Tønsberg-Tjøme - dere gjør at jeg kommer til og fra jobben jeg er så glad i - hver dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar